Webáruház indítása

Webáruház indítása 2025-ben: trendek és gyakorlati tanácsok az első lépésekhez

Az interneten történő kereskedelem napjainkban virágkorát éli, ezért nem csoda, hogy egyre több kereskedő, illetve kereskedelmi előélettel nem rendelkező személy határoz mellette. Természetesen, ehhez elengedhetetlen a megfelelő tájékozódás, ismerni kell a webáruház indításának folyamatát lépésről lépésre. A Viltor útmutatója bővebben kitér erre. Első lépésben azt kell meghatároznunk, hogy nekünk való-e a webáruház indítás. Ehhez ugyanis több feltételnek is meg kell felelnünk, mint például az, hogy alapvetően kereskedelmi szellemű emberek legyünk.

Jó, ha az online kereskedelem mellett határozó korábban már folytatott valamilyen vállalkozó tevékenységet. Olyan személynek való a webáruház indítás, aki módszeres és kitartó, tud döntéseket hozni keresleti-kínálati, bevételi-kiadási szempontok alapján. Fontos, hogy rendelkezzen annyi tartalékkal, hogy túlélje a webáruház indítás kezdeti, néhány hónapos felfutási szakaszát. Legyen hajlandó megtanulni a keresőoptimalizálás, az online reklámozás és a közösségi marketing alapjait, szükség esetén pénzt is áldozzon erre.

Miért fontos a piackutatás?

Nagy jelentőséggel bír a piackutatás a kezdő webáruház tulajdonosoknak, ennek ellenére sokan mégis nagyvonalúan átugorják ezt a lépést. Pedig a webshop csak akkor fog nyereséget termelni, ha ismerjük a webáruház indítással és üzemeltetéssel kapcsolatos költségeket, illetve tudjuk, hogy az adott piaci környezetben mekkora keresletre és árrésre számíthatunk. Kisvállalkozásoknak eléggé korlátozottak a piackutatás lehetőségei, de azért néhány lépést bárki könnyen elvégezhet.

Először derítsük fel a konkurenciát! Ehhez csak rá kell keresnünk a böngészőben a termékkörünk néhány jellemző termékére, majd jegyezzük fel, hogy mely cégek forgalmazzák ezeket! Ezt követően nézzük meg, hogy ezeknek a vállalkozásoknak mekkora bevételük volt. Ezt legkönnyebben az Elektronikus Beszámoló Portál segítségével, cégjegyzék- vagy adószám alapján kérdezhetjük le. Gyűjtsünk össze olyan jellemzőket is, mint az adott cég fizikai elhelyezkedése, webes megjelenésének minősége, árazása.

A piackutatás további lépései

A konkurencia feltérképezésében szintén sokat segít, ha beírjuk a keresőbe a weboldalának a nevét site előtaggal. Ebből megtudhatjuk, hogy milyen oldalakat tart nyilván az adott cégről a Google, ráláthatunk a termékkörére, valamint ötleteket meríthetünk az induló webáruházunk termékkörének fejlesztésére. Ugyanakkor, az ismerőseink között is feltérképezhetjük, hogy lenne-e kereslet a termékeinkre és milyen áron lennének hajlandóak azokat megvásárolni. Különböző internetes oldalakon is lehetőség van hirdetést feladni, még a webshop indítása előtt.

Azt szintén célszerű feltérképezni, hogy van-e érdeklődés a termékeinkre a Google keresőben. Továbbá, nagy szolgálatot tehetnek nekünk az árazásban és a konkurencia felkutatásában az itthon népszerű ár-összehasonlító oldalak is. A legtöbb sikeres webáruház nem hagyja ki ezt a marketingcsatornát. A siker érdekében, érdemes még keresőoptimalizálással foglalkozó szolgáltatásokat is igénybe venni. Láthatjuk, hogy sok lehetőségünk van arra, hogy a webáruházunkat nyereségesen üzemeltethessük.